Hjälmkamera

 

Jag sparar på krokiga vägar och upplevelser på två hjul med en GoPro 8, en stryktålig kamera som fungerar i alla väder och den levererar bra kvalitet med en hög upplösning och en suverän bildstabilisering. Så nu i novembermörkret blir det återblickar på ögonblick från tidigare resor och dagsturer.
Här gick turen till Gräfsnäs, fick huka mig rejält 😏

Inför nästa säsong monterar jag kamerafästet på hjälmen, bara för att ha lite mer alternativ. Sen vet jag inte om det är tillåtet, men det blir jag säkert upplyst om vid en ev. trafikkontroll.  Fast oddsen för att det ska hända, att fastna i en poliskontroll är i nivå med en lotto vinst. Tog körkort 1969 och kört lastbil och långtradare i drygt 20 år och på mc har jag avverkat ca 35000 mil, men endast blivit invinkad av polis/yrkesinspektion för kontroll 3 gånger!! sen 1969. Det blir typ 0.06 ggr/ år. En ganska usel siffra om man vill ha koll på vad som rullar på våra vägar. Undrar hur många rattfyllon och körkortslösa man har mött genom åren som annars hade fastnat i kontroller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar