GPS




Från att ha haft gps  på telefonen via en app, så går jag tillbaka och monterar TomTom på Triumphbågen Mest för att den har fler funktioner som passar mig bättre än appen. 

Hade hoppats att vid den här tiden kunnat titta på vad MC Mässan hade att erbjuda våren 2021. Men corona håller fortfarande ett förlamande grepp över samhället, med inställda event och träffar. Under tiden använder jag TomTom för att leta upp nya och gamla destinationer inför nästa säsong. Inte så mycket mer man kan göra förutom att promenera och hålla avstånd, däremot blir nog inriktningen mer inrikes. Kanske kanske om vaccinationer kommer igång kan det bli en tur in i Norge. Lägger in lite destinationer i Norge för säkerhets skull.




En av den kommande sommarens turer på slingrande omvägar ner till Smålands militärhistoriska centrum. En ideell förening som arbetar med att bevara det militärhistoriska arvet i Småland under 1900-talet. Förutsatt att coronaläget har lättat så pass så dom kan hålla öppet. Omvägen blir över Bolmsjö  en överfart på 20 min, en bensträckare till sjöss. Det blir en heldag så jag packar med spritkök och en trerätters meny.😜



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar