Inför nästa hojsäsong

Uppslag inför nästa säsong börjar dugga lika tätt som novembers lågtryck. För egen del blir det till att damma av 2021 års inställda resor . Några nya utflykter till nya point of interest på fina vägar, det och lite turer tillsammans med JMC samt två resor till Norge, det lutar åt en riktigt spännande mc-säsong.  Under tiden uppdatera jag  lite camping utrustning, först ut är det tältet som får en uppryckning då det har hängt med sen 90-talet på både fjäll och mc-turer. Förutsättningen var ett smidigt, lagom stort för en - två personer, nedpackad fick det dock inte överstiga måtten 45cm x 20cm.  

Bild lånad från outnorth.se

Det som jag tänker testa på Norge resorna är ett tält från Robens, Pioneer 3EX ett tunneltält som enligt specifikation ska hålla mina mått och önskemål, vara stabilt med ett innertält som går att behållas monterat i yttertältet för snabb resning om regnet öser ner. En generös absid med gott om utrymme för matlagning vid dåligt väder, låg vikt och liten plats nedpackad. Det har även blivit ett nytt liggunderlag med en självupplåsande funktion från Campground, den förra var lite för tunn med ända fördelen att den tog liten plats i packningen Så nu hoppas jag på lite bättre sömn bland Norska fjordar och fjäll. Även spritköket har jag bytt ut och den här gången blir det till gasol. En hel del nya prylar att testa och börjar redan se fram emot sommaren -22  framför allt i den fina Norska naturen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar