Ett TETspår

TET eller Trans Euro Trail är ett grusvägsäventyr genom Europa, och är inspirerad av Trans America Trail och uppmuntrar motorcyklister att resa lätt och utforska landskapet med dess kultur. Sen beror det på vilken ambition man har, TET består av 51000 km grusväg i Europa. I Sverige börjar spåret i Malmö med ett alternativ från Halmstad, själv nöjer jag mig med spår inom något dygn från Jönköping med start strax söder om Strängsered och mot Karlsborg. Får se om det blir uppdelat i två etappmål.  Spåret fortsätter genom inlandet ända upp till den finska gränsen vid Muonio, en by jag passerade 2019 på väg till Nordkap.

Det blir ett tillfälle att pröva Kriega väskan på Himalayan Lätt packning är det som gäller, gasolkök vatten för matlagning och kaffe och kameror, det är allt. Åker själv så safety first, blir det för snårigt så är det bäst att vända, är inte intresserad av att bära, släpa, dra hojen genom skogen, men jag tror och gissar att det inte är så svåra spår. Nu inväntar jag bara rätt vecka och rätt väder, ska bli skoj och testa




 


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar