TET-spåret

Medan min Triumph är på rehab och väntar på reservdelar, förbereds Himalayan för lite grusäventyr. Väntar bara in lite hyggligt väder och tänker mig en sväng på TET spåret från Strängsered och norrut. 


TET, Trans Euro Trail består av över 100 000 km grusväg genom några av Europas mest avlägsna, mångsidiga och inspirerande landskap. 
Under tiden regnet smattrar på fönsterblecken laddar jag ner ett TET-spår till telefon, ett spår som börjar vid Grimsås och slutar strax norr om Eda, cirka 60 mil och mestadels på grus.  Det blir inte hela spåret, utan en tvådagarstur. Kliver på spåret vid Strängsered sen återstår att se hur långt det blir. Tält och kök plus lite käk tillsammans med kamera och drönare blir i stort sett min packning. 

Då Himalayan har begränsad packning kapacitet, så tar jag det minsta tält jag har på denna resa och det är litet vill jag lova, ska även prova en nyinköpt luftmadrass med inbyggd pump från Nödlivet. Hoppas den får plats i tältet annars blir det en hård natt. Nu är det bara att vänta på att det snart ska bli några luckor i molntäcket och att solen ska titta fram. För hela juli kan väl inte regna bort eller? Har inte varit ute på två hjul sen jag kom från Norge i juni, så längtan till en rejäl sväng på bågen är stor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar