Efter en god natts sömn, var jag beredd att lämna denna lilla stuga strax utanför Flåm. Nu hade turen kommit till Aurlandsvengen, eller Snøvegen som numera är en turistväg och ett alternativ till den 24 km långa Lærdalstunneln. En tunnel som är ett norskt världsrekord och ett imponerande vägprojekt. Biltunneln är en del av Europaväg 16, som går mellan Norges två största städer Oslo och Bergen.
Lunch nere vid fjorden och det känns som det räcker förde här gången, med dåliga väderutsikter i Bergen och en sidoväska som inte låser i fästet. En lätt obalans i framhjulet blir det som avgör, Så det fick bli ett världsrekord i tunnel då jag körde genom världens längsta biltunnel, visserligen är det många som har det rekordet, men jag är en av dom i iallafall.
Därifrån blev det en ren transportsträcka ner till MC-Johan i Göteborg via Gaustatoppen och Oslo. En snabb handpåläggning på framhjulet under tiden jag skickade in en skadeanmälan till försäkringsbolaget efter min lilla fadäs. Väntar med att lämna in den på verkstad, då det kommer att ta minst 6 veckor att byta ut delarna, man är inte villig att ta hem delarna innan hojen är inlämnad. Skadan är mer av kosmetisk karaktärär, så det går att använda hojen under sommaren och lämna i den till hösten i samband med service.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar