Premiär på bönpallen


Idag blev det premiär för Lena på Tigern, en tur till Öjersjö och ett besök hos 3 av 7 barnbarn. Long time no see, förhoppningsvis kan vi resa till Tyresö och Nynäs rätt snart nu när restriktionerna har blivit lite generösare. Saknaden efter alla barn och barnbarn är stor, men nu ska vi försöka råda bot på det. Till Tyresö och Nynäs blir det bil istället för mc, då jag inte vill chansa pä vädret.


Tigerns första service är bokad hos "konsulterna" lite drygt 800 km avverkade och kan inte säga annat än att jag är helnöjd med bågen. Sidoväskor ska också monteras, Istället för toppbox så blir det Kriega dry pac, det blir lite mindre fyrkantigt då samtidigt som spättan får lite support.




Desert edition

Jag får väl erkänna att när jag bytte motorcykel från Harley Davidson till Triumph, vägde jag till största delen in funktion och användningsområde. Men nu ska även dom pubertala detaljerna såsom hästkrafter vridmoment och topphastighet få lite större utrymme. Så en sväng till Lidköping, och MC Konsult för ett litet byte från Tiger 800 till lite mer pulver. Och inte bara hästkrafter, shift assist, kardandrift, full led belysning, hydralisk koppling, elektronisk justerbar WP fjädring fram och bak, 5 körinställningar: Road, Rain, Sport, Off Road och Off Road Pro. Elektrisk justerbar vindruta. Optimerad kurv ABS och optimerad kurv TC. Till detta ska läggas en snygg färgkombo 'Sandstorm' Förutom den vanliga standardarden som farthållare, värmehandtag, centralstöd, har säkert glömt något men så här långt är jag nöjd nu ska den bara köras in enligt boken.
"This is the shit" Triumph Tiger 1200 Desert Edition